marți, 3 mai 2011

Scrisoare de intentie II


Cand transmiti prin e-mail un CV catre un posibil angajator este de preferat sa atasezi si o scrisoare de intentie. Aceasta scrisoare de intentie este un document oficial (poate fi numita scrisoare de afaceri) si stilul ei este important.
 
De retinut ca o scrisoare de intentie apartine procesului de cautare a unui job si ca reprezinta de asemenea un instrument de relationare cu reprezentatul companiei. Aceasta ofera candidatului oportunitatea de a face o introducere, de a-si manifesta interesul atat pentru pozitia vacanta cat si pentru companie, precum si de a atrage atentia angajatorului asupra abilitatilor si calificarilor detaliate in CV.

O
scrisoare de intentie este si un prim pas in a demonstra nivelul abilitatilor de comunicare, precum si o invitatie adresata angajatorului de a stabili o intalnire, un interviu de angajare, in care sa poata afla mai multe despre candidat.
Iata un model de scrisoare de intentie pentru un tanar absolvent:

Nume candidat,
Bucuresti, str..., nr...
15.03.2007

Nume companie,
Bucuresti, str...., nr....

In atentia departamentului Resurse Umane

Stimata/te Doamna/Domn,

Ma adresez dumneavoastra cu intentia de a-mi manifesta interesul pentru postul de ''...junior'' postat de compania dvs. pe site-ul Myjob. Am absolvit recent Facultatea de Mecanica din cadrul Institutului Politehnic Bucuresti, iar cunostintele mele teoretice le consider potrivite pentru acest post vacant, avand astfel oportunitatea de a incepe o cariera in domeniul proiectarii sistemelor.

Pe perioada studiilor am fost membru in diferite echipe de proiect, dezvoltandu-mi abilitatile de comunicare si lucru in echipa. Cunostintele mele avansate de AutoCad si Visio pe care le-am exersat in cadrul acestor proiecte ofera garantia ca sunt persoana potrivita pentru acest job.

Consider ca stagiul de practica realizat in cadrul companiei ...in vara anului 2006 a fost pentru mine o sansa deosebita de verificare a cunostintelor teoretice dobandite in anii de studiu. In anul 2005 am obtinut atestatul CAE, ceea ce ma califica pentru cerintele postului dumneavoastra de cunoastere avansata a limbii engleze. Vizitand site-ul companiei am observat ca exista sanse reale pentru mine de a-mi atinge obiectivul de cariera si anume de a fi membru al unei organizatii puternice orientata catre tehnologii noi.

Atasat acestei scrisori va transmit
CV-ul meu si, in speranta ca v-am convins in privinta calificarilor mele, astept cu interes o intalnire in care sa pot detalia si alte aspecte ale abilitatilor mele. Ma puteti contacta telefonic la numarul xxx/xx xx xx sau pe adresa de e-mail... Imi manifest un deosebit interes pentru a discuta cu dumneavoastra.

Cu respect,
Nume candidat

Cum adaptezi modelul de scrisoare de intentie la situatia ta?

Dupa cum vezi, 3-4 paragrafe sunt suficiente pentru o
scrisoare de intentie. Care sunt cele mai importante ''ingrediente'' pe care trebuie sa le contina o scrisoare de intentie?

1. Legatura cu postul vizat - explica intr-o scrisoare de intentie cum si de unde ai aflat de post si manifesta-ti interesul pentru oferta de job.

2. Motivul pentru care te-ar angaja - analizeaza care e punctul tau forte! Unde ai mai lucrat ceva asemanator? Ce poti sa faci pentru ei? Care sunt problemele pe care poti sa le rezolvi? Scrie totul intr-o scrisoare de intentie.

3. Motivatia ta de a munci - de ce vrei sa muncesti la ei! De ce iti place domeniu si mai ales de ce ei si nu altii. O scrisoare de intentie este ideala pentru a motiva alegerea.

4. Pasul urmator - incheie orice scrisoare de intentie cu ceea ce astepti: un telefon sau un e-mail pentru stabilirea unei intalniri.

Pentru paragrafele 2 si 3 foloseste-ti
CV-ul ca inspiratie pentru o scrisoare de intentie, in special sectiunea abilitati si obiectivul de cariera. Si nu in ultimul rand, intr-o scrisoare de intentie exprimarea trebuie sa fie coerenta, usor de urmarit si mai ales optimista.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu